My mum told me

Saturday, December 29, 2012

Assalamualaikum...

Few days ago, i told my umi, I have a friend . A girl and she's my friend . 

Then tadi, umi and aku talk about it. My umi give some advise to me. Dan aku rasa bende ni berguna dan aku nk share dengan korang semua.


Firstly, umi aku cakap bila berkawan, kawanlah betul betul. Jangan pula bila jumpa orang lain, suka kat orang lain pula. Perasaan orang jangan dipermainkan. Nanti orang berdendam dengan kita. Maksud umi aku ialah, kene ikhlas dan setia, kalau dah suka tu, x salah cuma niat lah betul betul.


Doa dan solat istikharah tu penting sebb semuanya bergantung pada ketentuan Allah. Jangan lalai, dan pandai uruskan yg mane satu perlu diutamakan. Antara cinta, study dan perkara perkara lain.


Dan yg paling penting umi aku pesan, tanam dalam diri kita dan orang yg kita suka bahawa kita merancang, Allah juga merancang, dan bila perancangan kita tak jadi, jangan saling berdendam. Perlu redha, sebb sekuat mana pon kita punya suka, kalau Allah rancang sebaliknya, kita mesti akur pada ketentuannya.

Kesimpulan.

Bila nk berkawan tak payah nk main main. sakitkan hati orang lain. Usaha yg terbaik dan tawakkal pada katentuan. Hmm dan yg paling penting doakan untuk aku sekali. Hiks *bajet cute* kbai.



Sekian..

*Andai aku pernah mengguris hati korang. maafkan aku.




You Might Also Like

5 comments

  1. alahai cweetnye pesan umi...

    nsihat last 2 seswai utk aku gak..huhu

    ReplyDelete
  2. yeah..dlm persahabatan or dlm apa jua perhubungan, keikhlasan tu mmg y utama..xD

    ReplyDelete
  3. seorang ibu inginkan yang terbaik untuk anaknya...

    ReplyDelete

Flickr Images