Proud to be Muslimah | Aren't you ?

Tuesday, November 29, 2011

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata, Telah bersabda Rasulullah saw,

"Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam itu kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dan mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah itu akan kembali."

-Hadis Riwayat al-Baihaqi



Assalamualaikum...

Dewasa ini, aku tgok semakin hari semakin rosak masyarakat muslim kita di malaysia... cara hidup, amalan, pemakaian, sosial, semuanya telah lari dari Cara hidup yg telah diajar oleh islam .. Entry kali ni.. tak sempat kot kalau aku nk kupas panjang-panjang.. lagi pon macam la ade orang nk bace kan.. So, hari ni aku just nk bagi sedikit teguran kepada golongan "Muslimah" ...


Kepada kaum hawa .. aku nk tanyer sikit.. korang bangga tak menjadi seorang "MUSLIMAH" ?

Mesti ramai yg cakap bangga kan... bangga dengan nama korang.. nama muslimah yg diberikan diberikan kepada korang oleh ibu dan bapa korang .. tak dapat dinafikan .. nama orang pompuan ni mmg best .. contohnya macam Nur Jannah .. yg bermaksud ... Cahaya Syurga ... kan best tu ...




Tapi, betul ke korang ( kaum hawa ) betul2 bangga menjadi seorang "Muslimah" ?


Jika kamu bangga menjadi seorang muslimah,
Mengapa aurat mu begitu murah ?
Mengapa biarkan rambutmu dipandang orang ?
Mengapa biarkan susuk tubuhmu menggoda pandangan Adam ?
Sebaliknya... mengapa perlu malu untuk berpakaian seperti seorang Muslimah ?!

Jika kamu bangga menjadi seorang muslimah,
Mengapa masih mencintai seorang yg tidak halal bagimu ?
Berdua-duaan dengan kekasih harammu ?
berpegang tangan dengan dengannya ?
Malah sanggup membiarkan tubuhmu disantap lelaki yg bukan suami mu..?
Mengapa ?!!

Adakah kamu benar2 seorang "Muslimah" ???



Mungkin akan ada ada kaum wanita yg marah dan cakap " Eleh macam la orang lelaki ni baik sangat ... "

Aku tak cakap kaum lelaki ni baik.. cuma , bukankah kaum yg paling ramai kat dalam neraka nnt adalah kaum wanita ? Bukankah seorang lelaki boleh dimasukkan kedalam neraka kerana 4 orang wanita ? dan bukankah kaum wanita ini merupakan alat syaitan yg paling berkesan untuk menghancurkan iman seorang lelaki ?



Kesimpulan..

Oleh itu.. berpakaian lah seperti seorang muslimah.. tutup aurat korang tu.. x payah lah nak tayang2 sangat... lagi satu.. kalau nk mencintai seseorang tu.. biarlah orang itu adalah suami korang ... kompom korang x kan menyesal ...

Akhir kata.. terimalah pantun dari aku ...

If u are a LADY ,
Take care of your BODY ,
Don't ever make a BABY ,
Without a DADDY ♥

Jadilah Muslimah Sejati ... sekadar renungan bersama... Sekian...



You Might Also Like

14 comments

  1. Bila pekataan "taubat" dah jadi "lagu" camtu la jdinya..alasannya mudah Allah maha penyanyang lg maha pemaaf?ermmm..

    ReplyDelete
  2. hehehe.. khas utk wanita dan lelaki yg mmpunyai wanita,,=)

    jom tgk kejap aja..=)

    http://lolz-l.blogspot.com/2011/11/simple-word.html

    ReplyDelete
  3. a nice blog with a very nice layout. keep it up sis!

    ReplyDelete
  4. Jangan bangga nanti riak. Bersyukur aja sudah

    ReplyDelete
  5. hye. saya singgah dari bloglist @cicaktersepit. sudah follow kamu ea. jom ke blog saya pulak

    ReplyDelete

Flickr Images