Biar Mimpi Sampai Ke Bintang ?

Friday, December 23, 2011



Assalamualaikum...

Malam semalam.. tak silap aku.. astro ria.. tepat pukol 9.00 malam  menyiarkan satu telemovie yg bertajuk "Biar Mimpi Sampai Ke Bintang" .. Dibintangi oleh Randy Pangalila yg kini sedang menjadi kegilaan remaja  kat malaysia ni... (terutamanya peminat sinetron)




Aku bukannya nk buat review pasal cerita ni ...sebab aku memang tak minat cerita yg euww - euww mcam ni .. Nak komen cerita ni pon aku tak berani.. Takut nnti peminat Randy Pangalila ni belasah aku ramai-ramai ..


Tapi.. apa yg aku nk bicarakan dalam entry kali ni ialah .. tajuk kepada cerita tersebut .. iaitu "Biar Mimpi Sampai Ke Bintang" .. Seriously , kenapa nk bermimpi sampai ke bintang ? Tak rase macam mimpi tu akan menyakitkan hati kita ke ?

Contoh .. korang mimpi dapat kawin dengan tuan puteri yg sangat cantik .. kaya dan dihormati .. Mesti seronok kan ? Tapi.. bile korang dah sedar dari mimpi tersebut.. baru la korang sedar yg itu hanyalah khayalan dan bukannya realiti .. tak rasa sakit hati ke ?





Dulu mase kecik-kecik aku pernah mimpi dapat beli kereta kontrol.. ye la zaman aku kecik-kecik tak pandai nk online lagi .. Tengah Syok-syok main tibe-tibe aku terjaga dari mimpi .. baru lah ku sedar bahawa itu hanya mimpi.. mmg sedih gile r mase tu ... nak beli tak de duit .. 

*Rasanya, tak gune kot kalau kita Boleh bermimpi sampai ke Syurga sekalipun.. kalau realitinya tetap tak berubah...



Kesimpulan


Sekalipun korang mimpi sampai ke matahari.. Mimpi sentiasa menjadi mimpi... Oleh itu.. Berhenti mengejar mimpi.. dan sebaliknya .. hadapilah realiti ... Kerana realitilah yg akan kita tempuhi sehingga kita mati ..

Sekian...




You Might Also Like

13 comments

  1. sehebat mana pun mimpi tu ianya tetap mainan tidur...hihi

    ReplyDelete
  2. baikkkkkkk!
    nasib la aku susah beno nak mimpi
    hehehehe



    p.s: mungkin cite tu saje nak metafora kot..kotla..x penah tgk lag citenye..kekekeke :p

    ReplyDelete
  3. Mungkin sebab tu mimpi remaja kot nak dapat laki hensem cam randy tu.. Huhu.. Randy tak hensem pun.. ==' mimpi adakalanya mainan syaitan sahaja. tak usah terlalu angau pada mimpi.. :) -atiqah farhana safian-

    ReplyDelete
  4. owh..ko tak tgk cite tu ke smlm. patut la tak tau apa maksud dia "biar mimpi sampai ke bintang".. dlm cite tu dia kata, biar mimpi sampai ke bintang, kalau tak dapat gapai bintang sekalipun, mungkin bleh dapat gapai langit..

    maksudnya, kalau kita berimpian tu. biar tinggi..dan cuba utk capai impian tu. kalau impian yg tinggi tu tak kesampaian, mungkin kita masih bleh capat benda lain, yg masih tinggi nilainya..

    aku tengok cite ni semalam. tp mcm biasa la, jalan cite so-so je..hanya sekadar cerita cinta remaja. yg menggalakkan budak2 utk bercinta. bermula dari facebook. *sigh*

    ReplyDelete
  5. biarlah aku tidak bermimpi sbb x tido.... selamat datang ke dunia enginneering

    ReplyDelete
  6. hoho.. eqha tgk cter ney last2 je smlm, tp mcm janggal ckt la bler melayu digandingkn dgn indon. knape org kte mst ikot bhs indon ? y? y??? (emo)

    ReplyDelete
  7. hoho.. eqha tgk cter ney last2 je smlm, tp mcm janggal ckt la bler melayu digandingkn dgn indon. knape org kte mst ikot bhs indon ? y? y??? (emo)

    ReplyDelete
  8. klo nk mmpi smpai bulan jer bley x.. huhu.. :P

    ReplyDelete
  9. betul2..xleh nak mimpi sgt.. realitinya xde pape pun..byk lg yg perlu tempuh..huhu

    ReplyDelete
  10. Mimpi just sekadar mimpi? Mimpi boleh jadi realiti kalau diusahakan.. mimpi xsemestinya benda metafora yng xdak bermakna.. biarpun kita terbangun dan benda tu bukan realiti, kita tak tahu apa yg dihadapan..

    tapi kalau ikut tajuk skema, memang jujur sesangat.. sal ckp tentang mimpi yang mainan tidur.. dan itu memang akan tetap mimpi.. bukan realiti..

    Tapi kalau tajuk "bermimpi sampai ke bintang", lebih kepada untuk memahami apa yang tersirat.. bukannya yang tersurat.. dan orang akan mindset untuk mimpi untuk mencapai sesuatu yang baik punya.. even bermimpi hingga ke syurga, sekurang2nya niat ada.. tinggal realiti untuk diperbaiki..

    Sekadar pendapat ^^

    (aku mo lawan JT punya komen.. sepa panjang? Haha.)

    ReplyDelete
  11. xde astro nk tengok..hehe..
    P/s : boleh je dear..nuffnang kn ad admin melayu..hehe..pasal entry diorang ok je..

    ReplyDelete
  12. org dolu2 cakap mimpi mainan tidur..
    org muda2 ckp mimpi itu impian..

    mimpi boleh jadi realiti dengan usaha..xde yg mustahil.kalau ALLAH izinkan, apa2 pon boleh jadi.. :)

    ReplyDelete
  13. Sebenarnya.. dalam entry ni.. aku maksudkan mimpi ialah mimpi ~

    Tapi yg korang maksudkan tu adalah impian =P

    IMpian tak mustahil untuk dicapai.. tapi mimpi itu adalah mainan tidur kot ~ hehe

    mungkin sebab cite ni ade orang indon dan die bunya bahasa pelik sikit kot ~

    ReplyDelete

Flickr Images